zpět
 
Vzkaz
  • přečteme dětem telefonický rozhovor (pouze jednou) a žáci se snaží říci, co strýc vzkazuje a jakých chyb se dopustil při telefonování
  • přečteme telefonický rozhovor ještě jednou a vyvodíme, že vzkazy od někoho je potřebné ihned zapsat, jinak se mnoho zapomene
  • nyní si žáci zapíší, co si zapamatovali
  • společně porovnáme a v bodech zapíšeme do sešitu jako osnovu
„Ahoj Katko, je táta doma?“
„Ahoj strejdo, ještě je v práci.“
„Tak mu prosím tě vyřiď, ať nejezdí zítra k Novákovým do Boru. Nebudou doma. Domluvil jsem to na tento čtvrtek. Jo, a ať mi zavolá zítra do práce, pokud mu to nebude vyhovovat. Ale ať volá mezi jedenáctou a dvanáctou, jinak mě tam nechytí. Jo, a mámě vyřiď, že nemá kupovat ty látky. Teta už je sehnala. Budeš si to všechno pamatovat?“
„Neboj strejdo.“
„Jo ještě něco, ať si nezapomene s sebou vzít formuláře. Co brácha? Nezlobí?“
„Ani ne.“
„Pozdravuj všechny a ahoj.“
 
Doplňte
Dobrý den, ______. Marie, nekupuj ty ______, sestra je už sehnala. Honzo, nejezdi ______ do ______ k Novákům. Nebudou doma. Domluvil jsem to na středu. Pokud Ti to ______, tak mi zavolej zítra ráno do ______. Nezapomeň s sebou vzít ______. Pozdravuj všechny. Ahoj.
  • společně pracujeme s osnovou a snažíme se doplnit doplňovačku, jako kdybychom byli strýc a dovolali se pouze na záznamník
  • dobré je následně opět zinscenovat telefonický rozhovor, kdy jeden je záznamník a druhý čte vzkaz na záznamník v roli strýce
příloha
tisk
 
  © 2003 - 2006 kamizdat Všechna práva vyhrazena. nahoru